SARBATOAREA BOSTANILOR & HALLOWEEN (1)
joi, 7 octombrie 2010
Înainte de a va da vești proaspete despre preșcolarii mei ( vă spun doar că sunt bine, sănătoși, receptivi și harnici ), mă grăbesc ca în extrem de puținul timp liber pe care îl am în aceste zile, să vă prezint o altă activitate desfășurată cu această minunată grupă de copii, în octombrie 2009. Mi s-a solicitat de multă vreme acest articol ( părinți, colege, copii ) și pentru că se apropie ziua de 31 octombrie, iată cum am reușit să îmbinăm tradiția cu modernul, sărbătorile ”importate” cu obiceiurile de toamnă ale românilor...
Pentru vineri, 30 octombrie 2009, împreună cu doamnele educatoare Kinga Botezan și Livia Fărcaș ( cu grupa mijlocie ”B” ), Petruța Szasz și Dana Gherasim ( grupa mare ”B” ), Maria Katona Bândilă (grupa mare ”A” ) am pregătit o activitate distractiv-educativă cu aportul nemijlocit al părinților și participarea plină de entuziasm a celor mici. Am numit-o ” Sărbătoarea bostanilor ”, asociată prin unele costumații și roluri interpretate cu ” Halloween ”-ul împrumutat de câțiva ani și în România din vechile tradiții celtice ( sec. V Î.H. ) și răspândit mai ales în Irlanda, Marea Britanie, Germania, Statele Unite ale Americii, etc. Pecizez că activitatea a avut un caracter extracurricular.
Așadar, fără frică de vrăjitoare, vampiri, fantome sau alte arătări, preșcolarii de la Gradinița cu p.p. nr. 2 Luduș, s-au aventurat să petreacă de ” Halloween ” sau ” Sărbătoarea bostanilor ” cum au mai numit-o ei, o zi deosebită. Mulți dintre ei, având prieteni, frați, surori de vârstă școlară, au cerut să aibă și ei ” Haloween ”-ul lor precum cei mari.
Astfel, ” Colectivul de vrăji ” - educatoarele, împreună cu ” Comitetul de magicieni” - părinții copiiilor, au amenajat înainte de activitatea propriu-zisă, holul grădiniței în culori specifice ( negru, portocaliu ), cu simboluri precum dovleci ( bostani ) decorativi, fantome, păianjeni și altele. Toți participanții au dat dovadă de ingenioase idei creative pentru pătrunderea copiiilor în rolul personajelor de basm. Educatoarele i-au surprins pe preșcolari ( și nu numai ) cu costumații neașteptate: drăcoaica neagră și cu codiță și cornițe, vrăjitoarele rele cu pelerine, cisme, coifuri și baghete magice, fata babei, Jack Bețivul cu sticla de alcool și paharul drept unelte de distrus fericirea și sănătatea. În replică, preșcolarii au fost ” investiți ” cu roluri care să reprezinte personajele pozitive: iepurași, zâne bune, prințese, fluturași, Omul Păianjen, Păpușa Barbie, Hanna Montana, Dovleacul, câinele care alungă spiritele rele, polițiști și altele, dar și ” ajutoare ” ale personajelor negative precum vrăjitoare, pirați, fantome. Toate aceste costume au fost atent realizate pentru a nu pune nici o clipă în pericol siguranța copiiilor.
Sărbătoarea s-a desfășurat într-un ritm vioi, pe fondul unei bune dispoziții generale, cuprinzând o serie de activități specifice: șceneta, povestirea, interpretarea cântecelor, petrecerea, prezentarea costumelor, recunoașterea personajelor și clasificarea acestora după faptele lor ( bune - rele ); au mai contribuit la buna desfășurare și obținerea unui rezultat favorabil și concursurile pentru alegerea celui mai frumos bostan, a celui mai original costum, vizitarea grupelor vecine, primirea bomboanelor de către copiii care au colindat pe la aceste uși.
La sfârșit, toți copiii au fost răsplătiți cu diplome, dulciuri și răcoritoare. Răspunsul lor la întrebarea ” Copii, v-a plăcut sărbătoarea noastră, v-ați simțit bine ? ” a fost un ”Daaaa!!!....” prelungit, iar când au fost întrebați dacă doresc să mai participe la astfel de activități, răspunsul a fost din nou un ”Daaaaa!!!....” însoțit de aplauze.
Sărbătoarea s-a desfășurat într-un ritm vioi, pe fondul unei bune dispoziții generale, cuprinzând o serie de activități specifice: șceneta, povestirea, interpretarea cântecelor, petrecerea, prezentarea costumelor, recunoașterea personajelor și clasificarea acestora după faptele lor ( bune - rele ); au mai contribuit la buna desfășurare și obținerea unui rezultat favorabil și concursurile pentru alegerea celui mai frumos bostan, a celui mai original costum, vizitarea grupelor vecine, primirea bomboanelor de către copiii care au colindat pe la aceste uși.
La sfârșit, toți copiii au fost răsplătiți cu diplome, dulciuri și răcoritoare. Răspunsul lor la întrebarea ” Copii, v-a plăcut sărbătoarea noastră, v-ați simțit bine ? ” a fost un ”Daaaa!!!....” prelungit, iar când au fost întrebați dacă doresc să mai participe la astfel de activități, răspunsul a fost din nou un ”Daaaaa!!!....” însoțit de aplauze.
Combinând activitățile specifice cu petrecerea, sărbătorirea unor evenimente din cele mai variate, cu jocul și personajele îndrăgite de copii, adaptate la necesitățile și puterea de înțelegere, de asimilare, preșcolarii au posibilitatea să își manifeste liber personalitatea, să dea frâu liber imaginației, să aplice într-un mod cât mai plăcut cele învățate în cadrul activităților din curriculum.
0 comentarii:
Trimiteți un comentariu