ACTIVITATILE DE TIP OUTDOOR DIN GRADINITA DE COPII
sâmbătă, 5 aprilie 2014
Sub
acest generic s-a desfăşurat marţi, 1 aprilie, la Grădiniţa ,,Căsuţa fermecată”din
Luduş Simpozionul judeţean cu tema “Valorificarea metodelor interactive în activităţile de
tip outdoor din grădiniţa de copii”, care s-a dovedit a fi un reuşit schimb de experienţă
pentru cadrele didactice din învăţământul preşcolar. Aflat la a doua ediţie (prima ediţie desfăşurându-se în iunie 2013),
simpozionul a avut ca şi coordonatori pe doamnele prof. Irina Trifan şi Katalin
Haller – inspectori de specialitate I.S.J. Mureş, prof. înv. preprimar Carmen
Petac – director al Grădiniţei
“Căsuţa fermecată”
din Luduş şi prof. înv. preprimar Kinga
Botezan.
Valorificarea metodelor interactive în activităţile de
tip outdoor (în aer liber) se doreşte a deveni un stil de predare care să-l
motiveze mai mult pe copil, să-l implice în a-şi spori performanţele.
Simpozionul s-a desfăşurat pe două secţiuni: prezentare de lucrări metodico-ştiinţifice care au ilustrat experienţa didactică în activitatea de învăţare, de cercetare în domeniu – lucrări publicate cu sprijinul Editurii Rovimed Bacău, şi concurs de fotografii cu aspecte relevante din activităţi organizate în aer liber.
Simpozionul s-a desfăşurat pe două secţiuni: prezentare de lucrări metodico-ştiinţifice care au ilustrat experienţa didactică în activitatea de învăţare, de cercetare în domeniu – lucrări publicate cu sprijinul Editurii Rovimed Bacău, şi concurs de fotografii cu aspecte relevante din activităţi organizate în aer liber.
În activităţile de tip outdoor „pe
copil îl educă tot ceea ce-l înconjoară: câmpul, pădurea, râul, marea, munţii,
rândunelele, cucul. Faceţi tot posibilul ca şi copiii dumneavoastră să iubească
tot ce-i înconjoară, pentru că fără dragostea faţă de natură şi animale omul nu
poate să simtă din plin, ceea ce numim, cu cel mai minunat dintre cuvinte –
VIAŢA.”
Parafrazându-l pe C. Mihăescu şi ţinând cont de concluziile desprinse din lucrările simpozionului, noi, cadrele
didactice din învăţământul preşcolar ne vom canaliza eforturile educaţionale în
sensul valorificării mai intense a metodelor interactive în activităţile de tip
outdoor. Finalitatea şi misiunea activităţilor de tip outdoor este aceea de a
dezvolta personalitatea copilului din punct de vedere cognitiv, afectiv, motric
oferind posibilităţi de a experimenta lucruri noi, trăind şi învăţând împreună,
în strânsă legătură cu mediul înconjurător, prin proiectarea şi derularea unor
activităţi în afara grădiniţei.
A consemnat:
Ed. Moldovan Angela
Grădiniţa cu P.P. nr. 1 Luduş
0 comentarii:
Trimiteți un comentariu